Енерготехнічний факультет
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Енерготехнічний факультет за Ключові слова "Aerothermopressor"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ The recirculate exhaust gases cooling method of the marine low-speed engine by the aerothermopressor(2019) Konovalov, D. V.; Radchenko, M. I.; Maksymov, V. I.Існує цілий ряд способів і методів зниження викидів шкідливих газів на сучасних суднах. Одним з найбільш ефективних способів зниження викидів оксидів NOx і SOх є використання рециркуляції відхідних газів (EGR-технологія). Недоліком системи рециркуляції відхідних газів є збільшення протитиску через додаткові втрати тиску в скрубері та теплообміннику-охолоджувачі, що впливає на погіршення паливної економічності двигуна. Створення надійного і ефективного теплообмінника для охолодження рециркуляційних газів являє собою складну задачу через відкладення і забруднення, що виділяються цими газами. В представленій роботі проаналізовано ефективність застосування струминного апарату –аеротермопресора в схемі з рециркуляцією відхідних газів для суднового малообертового двотактного двигуна. Аеротермопресор – це двофазний струминний апарат для контактного дисперсного охолодження, в якому за рахунок відведення теплоти від газового потоку відбувається підвищення тиску газу та його охолодження. Розрахунок характеристик двигуна проводився, як на номінальному, так і на експлуатаційному режимах і у всьому можливому діапазоні часткових навантажень. Встановлення аеротермопресора пропонується перед скрубером, що дозволяє зменшити його теплове навантаження. Підвищення тиску в аеротермопресорі на 0,2–0,4 ∙ 105Па (6–12 %) дозволяє зменшити протитиск в системі газовихлопу, а відтак, і зменшити навантаження на вентилятор системи рециркуляції відхідних газів, причому в холодній зоні при навантаженні на двигун вище 75 % застосування вентилятора не потрібно, що додатково дозволяє зменшити питому витрату палива. Параметри відхідних газів, які йдуть на рециркуляцію та процеси їх газодинамічного охолодження в аеротермопресорі розраховували за розробленою методикою та програмою з використанням рівнянь термодинаміки та газодинаміки потоку. Запропоноване схемно-конструктивне рішення дозволяє при високій екологічності застосування існуючої системи рециркуляції відхідних газів забезпечити певне зменшення питомої витрати палива. Визначено, що зменшення питомої витрати палива двигуном при застосуванні аеротермопресора складає 2,5–3,0 г/(кВт∙год) (1,5–1,7 %).Документ Застосування контактного охолодження повітря аеротермопресором в циклі газотурбінної установки(2018) Коновалов, Дмитро Вікторович; Кобалава, Галина Олександрівна; Konovalov, Dmytro; Kobalava, HalinaПроведено аналіз існуючих газотурбінних установок (ГТУ) із застосуванням проміжного охолодження циклового повітря різних фірм-виробників, визначені основні технічні характеристики та головні параметри роботи цих ГТУ. Розглянуто основні шляхи реалізації проміжного охолодження циклового повітря ГТУ, а саме охолодження в поверхневому теплообміннику та контактне охолодження при упорскуванні диспергованої води. Перспективним способом зволоження робочого середовища ГТУ може бути застосування аеротермопресорного апарату, в основу роботи якого покладено процес термогазодинамічної компресії (термопресії). Особливістю цього процесу є підвищення тиску в результаті миттєвого випаровування рідини, що упорскується в повітряний потік, який прискорений до швидкості близько звуковій. При цьому на випаровування води відводиться теплота від газу, в результаті чого знижується його температура. В роботі проведено порівняльний аналіз існуючих та аеротермопресорних технологій для проміжного охолодження повітря ГТУ. Виявлено, що аеротермопресор дозволяє підвищити тиск циклового повітря між ступенями компресора на 2...9%, що призводить до зменшення роботина стиснення в ступенях компресора, а упорскування води, відповідно, до збільшення кількості робочого тіла в циклі на 2...5%, і, як наслідок, збільшується питома потужність на 3...10% та ККД ГТУ на 2...4%.