Статті (ІЦЕ)
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Статті (ІЦЕ) за Автор "Dybach, I. L."
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Корпоративно-підприємницький університет у контексті розвитку ринку вищої освіти(2020) Дибач, І. Л.; Дыбач, И. Л.; Dybach, I. L.У статті розглянуто необхідність трансформацій українських закладів вищої освіти в контексті розбудови економіки знань і формування ринку освітніх послуг. Зазначено, що з огляду на проблеми, що існують у вищій школі, такі як нестача фінансування, зменшення попиту на вітчизняні освітні послуги тощо, менеджменту вищих навчальних закладів доцільно перебудовувати структуру управління таким чином, щоб бути спроможними адекватно реагувати на зміну ринкової кон’юнктури та фінансово незалежними. Визначено, що за цих умов закладу вищої освіти доцільно розглядати свою роботу як підприємницьку діяльність, яка має реалізовуватися на засадах корпоративного управління. Визначено мету публікації – опрацювання науково-методичного підходу до визначення сутності терміна «корпоративно-підприємницький університет» у контексті удосконалення управління закладом вищої освіти в умовах загострення конкуренції на ринку освітніх послуг. Запропоновано розглядати дві іпостасі терміна: підприємницьку та корпоративну. В роботі виконано аналіз підходів до з’ясування сутності терміна «підприємницький університет» і виявлено неодностайність науковців у його тлумаченні. З’ясовано, що переважна більшість авторів ототожнює підприємницьку діяльність університетів із інноваційною. Виявлено, що в науковій площині широко використовується термін «академічне підприємництво», у визначенні якого виявлено подібність до терміна «підприємницький університет». Запропоновано розглядати академічне підприємництво як комплекс дій, який орієнтований на отримання прибутку, а підприємницький університет визначати як освітню організацію, що функціонує на засадах академічного підприємництва, ефективність якої забезпечується взаємодією таких елементів, як освіта, наука, бізнес та інновації. Визначено, що корпоративно-підприємницький університет – це заклад вищої освіти, який виконує комплексну діяльність з формування та розвитку освітнього та підприємницького потенціалу суспільства на засадах корпоративного менеджменту з метою отримання прибутку та соціального ефекту із забезпеченням академічної свободи викладачів і студентів.Документ Роль та зміст освітніх послуг в умовах соціалізації та інформатизації економіки(2019) Дибач, І. Л.; Дыбач, И. Л.; Dybach, I. L.У статті розглянуто передумови формування ринку освітніх послуг як відповіді на загрози та виклики, що має наша країна в контексті інтеграції вітчизняної економіки до світової економічної системи. Визначено, що, незважаючи на різноманітні підходи до трактування терміна «освітні послуги», дослідники окреслюють ряд характеристик, що їм притаманні. Зазначено, що особливий вплив на становлення вітчизняного ринку освіти мають соціалізація та інформатизація економіки. Розглянуто соціалізацію економіки як чинник підвищення рівня якості життя та ефективності управління трудовими відносинами. Опрацьовано напрямки імплементації соціалізації економіки. Встановлено, що інформатизація економіки є процесом формування умов задоволення інформаційних потреб, центром якого є людина. Вивчено процес становлення економіки знань та виділено етапи становлення інформаційного суспільства. В контексті соціалізації та інформатизації економки запропоновано розглядати освітні послуги відповідно до концепції потрійної спіралі, що дозволяє збалансувати відносини між державою, бізнесом і закладами вищої освіти.Документ Теоретико-методичні аспекти формування стандартів корпоративного управління(2019) Дибач, І. Л.; Дыбач, И. Л.; Dybach, I. L.В статті уточнено сутність корпоративного управління. Окреслено структурні елементи стандартів корпоративного управління. Проведено порівняльний аналіз кодексів корпоративного управління України та інших держав. Розглянуто сучасні тренди розвитку корпоративного управління. Виконано аналіз принципів корпоративного управління за кожним компонентом корпоративного розвитку компаній.Документ Формування та розвиток корпоративного управління(2019) Дибач, І. Л.; Dybach, I. L.Трансформації у веденні підприємницької діяльності обумовлюють метаморфози у корпоративному управлінні. З огляду на це, аксіоматичним є твердження, що ефективність корпоративного управління значною мірою залежить від чіткого розуміння його сутності менеджерами підприємства. Метою статті є систематизація питань, пов’язаних із становленням та розвитком корпоративного управляння загалом, та в Україні зокрема. Наукове дослідження ґрунтується на вивченні системи історико-емпіричних подій, економічних закономірностей, особливостей розвитку та теоретичних аспектів корпоративного управління. Уточнено онтогенез форм підприємницьких об’єднань у розрізі етапів формування корпоративного управління. Результати опрацювання наукових підходів в теорії корпоративного управління свідчать, що на початковому етапі розвитку корпоративне управління характеризувалося суто виробничими процесами, процесами організації виробництва, формуванням ресурсної бази підприємницьких об’єднань. Виявлено, що згодом в зарубіжній науці та практиці управління сформувались п’ять основних теорій (теорія агентських відносин, теорія стейкхолдерів, теорія управління, теорія трансакційних витрат, теорія залежностей від ресурсів), які внесли в сучасну концепцію управління корпорацією свою специфіку, методи аналізу механізму управління. У цих теоріях увагу зосереджено переважно на внутрішньому середовищі організації як об'єкті управління. Спільним ядром цих теорій є відносини між основними групами: акціонерами, Радою директорів, менеджерами, іншими зацікавленими особами. Визначено, що розвиток корпоративних відносин в Україні з моменту здобуття незалежності пройшов декілька етапів. Їх можна розподілити на чотири основних блоки, які включають: процеси реформування власності та масову приватизацію, формування законодавства в області корпоративних відносин, реалізація корпоративного управління.Документ Інноваційні процеси на ринку освітніх послуг(2019) Назарова, Г. В.; Дибач, І. Л.; Назарова, Г. В.; Дыбач, И. Л.; Nazarova, G. V.; Dybach, I. L.У статті узагальнено основні чинники інноваційних процесів на ринку освітніх послуг в Україні, якими є: науково-технологічні, економічні, соціокультурні, демографічні, глобалізаційні та політичні. Проведено аналіз поведінки суб’єктів освітнього процесу в умовах інноваційних процесів на ринку освітніх послуг. За результатами аналізу запропонована схема покращення функціонування ринку освітніх послуг враховуючи інтереси роботодавців у підготовці майбутніх фахівці, кількісні і якісні потреби ринку праці. В основу запропонованої схеми закладено цикл Шухарта–Деминга, який складається з чотирьох головних складових «Плануй–Виконуй–Перевіряй–Коригуй».Документ Інформаційно-комунікаційні потоки закладів вищої освіти в контексті корпоратизації(2020) Дибач, І. Л.; Дыбач, И. Л.; Dybach, I. L.Передумовою успіху закладу вищої освіти (ЗВО) в умовах формування ринку освітніх послуг стає ефективне управління інформацією. Метою публікації є вивчення теоретико-методичних аспектів формування інформаційно-комунікаційних потоків ЗВО в умовах упровадження в практику їх діяльності корпоративних методів і технології управління. Розглянуто інформаційне середовище як сукупність інформаційних і комунікаційних механізмів, технічних засобів, каналів та потоків розповсюдження інформації. Вивчено особливості інформаційного середовища ЗВО як інструмент управління корпоративною організацією за допомогою системи організаційних комунікацій. Запропоновано під інформаційно-комунікаційною структурою закладу вищої освіти розуміти організовану та керовану взаємодію людей, технічних засобів, програмного забезпечення, даних і системних ресурсів, що збирають, перетворюють і поширюють інформацію в закладі освіти. Доведено, що інформаційно-комунікаційна структура функціонує завдяки інформаційно-комунікаційним механізмам, які виконують чотири основні функції: контроль, мотивація, емоційне вираження та інформування. Вивчено характер інформаційного потоку в структурі ЗВО, який набуває формальних і неформальних форм. Розглянуто основні функції менеджменту в контексті комунікаційних зв’язків та опрацьовано напрями комунікаційних зв’язків залежно від належності організаційної структури до бюрократичного або органічного типів. Запропоновано загальну модель інформаційно-комунікаційної взаємодії ЗВО, яка включає елементи такої взаємодії та кілька взаємозалежних етапів інформаційного обміну між відправником і одержувачем. Опрацьовано основні складові річного звіту закладу вищої освіти, що є визначальним джерелом інформації для стейкхолдерів про результативність діяльності закладу.