Кафедра суднового машинобудування та енергетики (СМтаЕ)
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра суднового машинобудування та енергетики (СМтаЕ) за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 58
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ A new approach to increasing the efficiency of the ship main engine air waste heat recovery cooling system(2019) Radchenko, R.; Pyrysunko, M.; Bogdanov, M.; Shcherbak, Yu.Проаналізовано ефективність комплексного охолодження повітря на вході турбокомпресора і наддувного повітря на вході робочих циліндрів головного дизельного двигуна транспортного судна трансформацією скидної теплоти в холод ежекторною холодильною машиною як конструктивно найбільш простою і надійною в експлуатації та більш громіздкою, але й більш ефективною абсорбційною бромистолітієвою холодильною машиною. При цьому розглянуто суднову енергоустановку когенераційного типу з використанням в якості джерела відносно низькопотенційної теплоти води системи теплопостачання з температурою близько 90 °С, що суттєво ускладнює проблему її трансформації в холод. Через недостатньо високу ефективність трансформації теплоти гарячої води порівняно з водяною парою (невисокі теплові коефіцієнти) отриманої холодопродуктивності може виявитись недостатньо для комплексного охолодження повітря на вході турбокомпресора і наддувного повітря, що гостро ставить питання раціонального розподілу теплових навантажень між контурами (підсистемами) охолодження повітря на вході турбокомпресора і наддувного повітря двигуна і необхідність застосування холодильних машин різного типу. При цьому враховано раціональні параметри процесів охолодження наддувного повітря в когенераційному високотемпературному ступені, проміжному ступені традиційного охолодження забортною водою та низькотемпературному ступені глибокого охолодження наддувного повітря тепловикористовуючою холодильною машиною. Запропоновано новий підхід до підвищення ефектив-ності комплексного охолодження повітря на вході турбокомпресора і наддувного повітря на вході робочих циліндрів головного двигуна транспортного судна, який полягає у зіставленні необхідних витрат холодопродуктивності і відповідних потреб теплоти упродовж рейсу з наявною теплотою випускних газів і наддувного повітря когенераційної енергоустановки, визначенні дефіциту і надлишку холодопродуктивності тепловикористовуючих холодильних машин різного типу, що дозволяє виявити і реалузувати резерви підвищення ефективності охолодження повітря на вході турбокомпресора і наддувного повітря на вході головного дизельного двигуна шляхом сумісного застосування холодильних машин різного типу.Документ Improving the efficiency of heat recovery circuits of cogeneration plants with combustion of water-fuel emulsions(2021) Kornienko, Victoria; Radchenko, Mykola; Radchenko, Roman; Konovalov, Dmytro; Andreev, Andrii; Pyrysunko, MaximДокумент PLM-системи в проєктуванні та експлуатації суднових енергетичних установок(2024) Хоменко Вікторія Станіславівна; Соломенцев Олег Іванович; Андрєєва Наталія БорисівнаНаведено загальні відомості про дисципліну, зміст лекційних занять з посиланнями на рекомендовану літературу, теми практичних занять, самостійну та науково-дослідну роботу з орієнтовним переліком тематики цих робіт, контрольних питань, перелік завдань для самостійної роботи здобувачів вищої освіти, поточний і підсумковий модульний контроль успішності, а також список рекомендованої літератури. Призначено для здобувачів вищої освіти Херсонського ННІ денної та заочної форм навчання, що здобувають другий (магістерський) освітньо-професійний рівень і навчаються за спеціальністю 142 «Енергетичне машинобудування» (спеціалізація «Двигуни внутрішнього згоряння»).Документ The recirculate exhaust gases cooling method of the marine low-speed engine by the aerothermopressor(2019) Konovalov, D. V.; Radchenko, M. I.; Maksymov, V. I.Існує цілий ряд способів і методів зниження викидів шкідливих газів на сучасних суднах. Одним з найбільш ефективних способів зниження викидів оксидів NOx і SOх є використання рециркуляції відхідних газів (EGR-технологія). Недоліком системи рециркуляції відхідних газів є збільшення протитиску через додаткові втрати тиску в скрубері та теплообміннику-охолоджувачі, що впливає на погіршення паливної економічності двигуна. Створення надійного і ефективного теплообмінника для охолодження рециркуляційних газів являє собою складну задачу через відкладення і забруднення, що виділяються цими газами. В представленій роботі проаналізовано ефективність застосування струминного апарату –аеротермопресора в схемі з рециркуляцією відхідних газів для суднового малообертового двотактного двигуна. Аеротермопресор – це двофазний струминний апарат для контактного дисперсного охолодження, в якому за рахунок відведення теплоти від газового потоку відбувається підвищення тиску газу та його охолодження. Розрахунок характеристик двигуна проводився, як на номінальному, так і на експлуатаційному режимах і у всьому можливому діапазоні часткових навантажень. Встановлення аеротермопресора пропонується перед скрубером, що дозволяє зменшити його теплове навантаження. Підвищення тиску в аеротермопресорі на 0,2–0,4 ∙ 105Па (6–12 %) дозволяє зменшити протитиск в системі газовихлопу, а відтак, і зменшити навантаження на вентилятор системи рециркуляції відхідних газів, причому в холодній зоні при навантаженні на двигун вище 75 % застосування вентилятора не потрібно, що додатково дозволяє зменшити питому витрату палива. Параметри відхідних газів, які йдуть на рециркуляцію та процеси їх газодинамічного охолодження в аеротермопресорі розраховували за розробленою методикою та програмою з використанням рівнянь термодинаміки та газодинаміки потоку. Запропоноване схемно-конструктивне рішення дозволяє при високій екологічності застосування існуючої системи рециркуляції відхідних газів забезпечити певне зменшення питомої витрати палива. Визначено, що зменшення питомої витрати палива двигуном при застосуванні аеротермопресора складає 2,5–3,0 г/(кВт∙год) (1,5–1,7 %).Документ Using the heat of recirculation gases of the ship main engine by an ejector refrigeration machine for intake air cooling(2019) Radchenko, R.; Konovalov, D.; Pyrysunko, M.; Radchenko, M.В даний час основу суднової енергетики складають двигуни внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення – дизелі. Дизелі є джерелом інтенсивного забруднення атмосферного повітря. Головні і допоміжні дизелі, в складі суднових енергетичних установок, викидають в навколишнє середовище значну кількість шкідливих речовин, впливаючи тим самим на екологічну обстановку в районах водойм, портів, ремонтних баз, а також здійснює негативний вплив на флору і фауну водних басейнів і на здоров'я людей. Міжнародні конвенції встановлюють жорсткі вимоги до технічного стану суден та процесу експлуатації, при невідповідності яким використання судна може бути в адміністративному порядку обмежено або заборонено. З 2016 року введено в дію нові норми IMO TIER III, згідно з якими зниження шкідливих викидів в регульованих зонах (ECA) має бути скорочено в порівнянні з нормами 2011 р більш ніж в 3 рази. Виконання нових норм в напрямках подальшого вдосконалення робочого процесу, застосування альтернативних палив, присадок до палива і повітря, а також систем селективного каталітичного відновлення не виключає подальшого розвитку наукових досліджень в області очищення відпрацьованих газів. Одним з перспективних напрямів в екологізації суднових двигунів внутрішнього згоряння є нейтралізація шкідливих речовин у випускних газах, зокрема рециркуляцією газів (EGR-технологія). Однак, використання таких технологій вступає в протиріччя з енергетичною ефективністю двигуна. В представленій авторами роботі запропоновано та проаналізовано схемно-конструктивне рішення системи рециркуляції випускних газів суднового головного двигуна з використанням теплоти газів ежекторною холодильною машиною для охолодження повітря на вході. Ефект від використання теплоти рециркуляційних газів для охолодження повітря на вході двигуна проаналізовано з урахуванням змінних кліматичних умов для конкретної рейсової лінії судна. Показано, що застосування ежекторної холодильної машини дозволяє знизити температуру повітря на вході головного двигуна на 5–15°С, що забезпечує зменшення питомої витрати палива на 0,5–1,5 г/(кВт год). При цьому скорочуються викиди шкідливих речовин при роботі двигуна з рециркуляцією газів, зокрема NOx на 30–35 %; SOx на 10–12 %.Документ Аналіз впливу форми носових обводів надводного корабля на заривання в умовах зустрічного хвилювання(2023) Соломенцев О. І.; Solomentsev O. I.Виконано аналіз форми обводів носових шпангоутів на зариваання корабля в умовах зустрічного хвилювання. Беруться до уваги співвідношення між кількостями води, що потрапили на корабель та відкинуті від корабля, а також швидкість переміщення води уздовж палуби.Документ Аналіз екологічних проблем в суднобудуванні(2022) Наливайко В. С.; Авдюнін, Р. Ю.; Челпанов А. О.; Nalyvaiko V.; Avdiunin R.; Chelpanov A. O.Суднобудування має прямий вплив на довкілля. Це стосується будівництва, технічного обслуговування, експлуатації та ремонту суден, і є серйозною проблемою для цієї галузі. Необхідність активізації зусиль для зменшення викидів токсичних компонентів в атмосферу зростає, оскільки вплив галузі на довкілля стає дедалі помітнішим у суспільному надбанні. Для стабілізації екологічного стану навколишнього середовища в даній доповіді наведено основні рекомендовані рішення (IMO) які є економічно доцільними при експлуатації суден.Документ Аналіз способів зменшення шкідливих викидів суднових двигунів рециркуляцією відпрацьованих газів(2018) Пирисунько, Максим; Pyrysunko, M. A.Розвиток судноплавства на водних шляхах призвів до будівництва нового, сучасного флоту з потужними енергетичними установками. Масова експлуатація такого флоту супроводжується інтенсивним зростанням його впливу на навколишнє середовище. Один з найважливіших компонентів суспільного і економічного розвитку, який поглинає значну кількість ресурсів і надає серйозний вплив на природне середовище, є морський транспорт. В роботі проаналізовано можливість зменшення кількості шкідливих викидів судновими ДВЗ за рахунок системи рециркуляції відпрацьованих газів.Документ Безпека морського судноплавства(2016) Пирисунько, Максим Андрійович; Шалапко, Денис Олегович; Максимов, Віталій ІвановичМетодичні вказівки містять систему єдиних вимог, роз'яснень і рекомендацій щодо виконання, визначення її структури, змісту, обсягів, а також встановлюють обов'язкові для виконання вимоги до змісту та оформлення самостійної роботи. Призначені для студентів спеціальності 135 "Суднобудування" спеціалізації "Суднові енергетичні установки і устаткування" з метою раціональної та ефективної організації процесу виконання самостійної роботи.Документ Вибір раціональних співвідношень розмірів деталей та розрахункове дослідження процесів двигуна за допомогою методів комп’ютерного проектування(2016) Ткаченко, Станіслав Григорович; Хоменко, Вікторія Станіславівна; Авдюнін, Роман ЮрійовичМетодичні вказівки мають на меті ознайомити студентів з основами комп’ютерного проектування, в основу якого покладено створення моделей конструктивних схем окремих вузлів двигуна, моделей розрахунків деталей на міцність, а також процесів, які відбуваються в циліндрі ДВЗ і в системах, які обслуговують двигун. В даних методичних вказівках в якості прикладу наведена конструктивна модель циліндро-поршневої групи двигуна, а також модель процесів, які відбуваються в циліндрі двигуна. Це показує, як створюються моделі, які в подальшому впливають на якість проектування двигунів. Призначені для студентів Херсонської філії НУК, які навчаються за спеціальністю 133 «Галузеве машинобудування» (спеціалізація «Двигуни внутрішнього згоряння»).Документ Визначення ймовірності викриття та радіусу викриття надводного дрону-камікадзе при використанні оптично-електронних засобів(2023) Соломенцев О. І.; Solomentsev O. I.Розглянуто визначення ймовірності та радіусу викриття надводного дрону- камікадзе при використанні оптично-електронних засобів з метою подальшого визначення коефіцієнту бойової стійкості. Цей коефіцієнт є складовою частиною показника ефективності дрону, коли зазначений показник визначається за допомогою методу коефіцієнтів використання.Документ Визначення ймовірності викриття та радіусу викриття надводного дрону-камікадзе при використанні радиолокації(2023) Соломенцев О. І.; Solomentsev O. I.Розглянуто визначення ймовірності та радіусу викриття надводного дрону- камікадзе при використанні радіолокації з метою подальшого визначення коефіцієнту бойової стійкості.Документ Визначення ймовірності враження в залежності від радіусу викриття надводного дрону-камікадзе(2023) Соломенцев О. І.; Solomentsev O. I.Розглянуто визначення ймовірності враження в залежності від радіусу викриття надводного дрону - камікадзе з метою подальшого визначення коефіцієнту бойової стійкості.Документ Визначення оптимального запасу міцності кабель-тросу гідроакустичної станції, що буксирується надводним кораблем(2023) Соломенцев О. І.; Solomentsev O. I.Наведені аналітичні залежності для визначення запасу міцності кабель-тросу гідроакустичної станції, що буксирується надводним кораблем. В основі цих залежностей лежить пошук оптимального компромісу між витратами та можливими втратами.Документ Визначення показника ефективності надводного дрону-камікадзе(2023) Соломенцев О. І.; Solomentsev Oleg IvanovichРозглянуте визначення показника ефективності надводного дрону-камікадзе. Застосовано метод коефіцієнтів використання. Розглянуті деякі аспекти побудови математичної моделі дрону.Документ Використання металогідридних паливних елементів для покращення експлуатаційних показників компактного судна(2023) Шалапко, Д. О.; Shalapko, Denys O.Так, в боротьбі за збереження навколишнього середовища та зменшення негативного впливу на здоров'я людей, норми токсичних викидів з двигунів внутрішнього згоряння постійно зменшуються. Наприклад, в країнах Європейського Союзу та США прийняті вимоги до емісій шкідливих речовин з автотранспорту, які регулярно оновлюються та посилюються. Такі норми є результатом наукових досліджень, які показують негативний вплив викидів з двигунів на здоров'я людей та навколишнє середовище. Зменшення токсичних викидів допомагає знизити ризик розвитку серйозних захворювань, таких як рак та захворювання дихальних шляхів.Документ Використання теплоти відхідних газів для охолодження наддувного повітря суднових малообертових дизелів(2023) Андрєєв А. А.; Андрєєва Н. Б.; Andreev Artem Andriyovich; Andreeva Nataliya BorisivnaЗапропоновано використовувати надлишкову теплову енергію відхідних газів у тепловикористовуючий, зокрема, в ежекторній холодильній машині, що охолоджує наддувне повітря. Показано, що використання в ежекторній холодильній машині теплоти відхідних газів та наддувного повітря після турбокомпресора забезпечує додаткове (порівняно з водяним охолодженням) зниження температури наддувного повітря й відповідно збільшення ККД суднових малообертових дизелів. Запропоновано схемні рішення тепловикористовуючих систем охолодження наддувного повітря суднових малообертових дизелів на базі ежекторної холодильної машини.Документ Дослідження впливу дрібнодисперсних включень TiO2 у водопаливну емульсію на екологічні характеристики ДВЗ(2021) Наливайко В. С.; Авдюнін, Р. Ю.; Мисько В. О.; Nalyvaiko Vasy; Avdiunin, Roman Yu.; Mysko ViacheslavОдним із способів забезпечення паливної економічності і комплексного зниження токсичності дизельного двигуна є використання водопаливної емульсії з додаванням дрібнодисперсних включень TiO2. Це дозволяє зменшити максимальну температуру циклу, що вплине на екологічні показники роботи ДВЗ.Документ Дослідження впливу обробки імпульсним магнітним полем на характеристики матеріалів суднового машинобудування(2022) Авдюнін, Р. Ю.; Хоменко, В. С.; Челпанов А. О.; Avdiunin R.; Khomenko V.; Chelpanov А.У роботі розкрито фізичну суть впливу обробки імпульсним магнітним полем на структурно-чутливі властивості інструментальних матеріалів, багатокомпонентних рідинних систем, матеріалів та виробів суднового машинобудування.Документ Дослідження впливу параметрів налаштування паливної апаратури при використанні малих домішок водню на робочий процес та ефективні показники двигуна 6ЧН20/28(2021) Шалапко, Д. О.; Shalapko Denys OlegovichНалаштування паливної апаратури відіграє важливу роль при використанні добавок до основного палива в дизельному двигуні. Використання водню в якості домішки позитивно впливає на робочий процес та показники роботи двигуна, проте потребують коригування налаштувань паливної апаратури. Для покращення показників витрати палива та налаштувань роботи двигуна необхідно провести коригування кута випередження впорскування палива.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »