Кафедра економіки
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра економіки за Дата публікації
Зараз показуємо 1 - 20 з 106
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Сутність та значення конкурентоспроможності в розвитку підприємств(2010) Надточій, І. І.Досліджено поняття конкуренції та конкурентоспроможності. Виявлено взаємозв’язок конкурентоспроможності країни, підприємства, товару. Розглянуто детермінанти (фактори) глобальної конкурентоспроможності, конкурентоспроможності країни, підприємства, товару. Надано визначення терміна «товар ринкової новизни». = The concept of a competition, competitiveness is researched. The interrelation of competitiveness of the country, the enterprise, the goods is revealed. Determinants (factors) of global competitiveness, competitiveness of the country, the enterprise, the goods are considered. It is given definitions of concept «the goods of market novelty».Документ Будова і принципи функціонування інформаційної системи накопичення й обробки даних про стан міста і його зовнішнього середовища(2014) Ломоносов, Д. А.Представлено концепцію інформаційної системи накопичення й обробки даних про стан міста і його зовнішнього середовища. Розглянуто функціональну структуру і принципи роботи системи. Обґрунтовано роль розробки у процесі стратегічного управління розвитком міста.Документ Research of the processes of reducing the number of students of one speciality at the higher technical institutions in Ukraine(2016) Lomonosova, O.; Lomonosov, A.; Boiko, L.; Ломоносова, О. Е.; Ломоносов, А. В.; Бойко, Л. М.У статті на прикладі 17 технічних вищих навчальних закладів здійснений аналіз зміни кількості напрямів підготовки, за якими на І курс за денною формою навчання зараховано 30 і менше студентів. Виявлено, що за період з 2005 по 2014 рік відбулося суттєве збільшення таких напрямів підготовки. В складних фінансових умовах це вимагає від вищих навчальних закладів розробки та впровадження спеціальних заходів, спрямованих на економію витрат, пов’язаних з навчальним процесом.Документ The amount of small-scale training at the technical universities in Ukraine(2016) Lomonosov, A. V.; Lomonosova, O. E.; Ломоносов, А. В.; Ломоносова, О. Е.У статті розглянуто процес поступового розширення дрібносерійної підготовки фахівців у вищих навчальних закладах, яка означає, що за окремими напрямами підготовки та спеціальностями навчається невелика кількість студентів, що за окремими напрямами об’єднані в одну академічну групу. Нк основі статистичного дослідження результатів прийому студентів на 1 курсдля здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра за денною формою у 54-х державних вищих навчальних закладах України у 2014 році підтверджена гіпотеза про суттєвк поширення дрібносерійної підготовки фахівців. Результати статистичного аналізу показують, що у 2014 році в технічних вищих навчальних закладах більше, ніж двома третинами напрямів підготовки чисельності студентів не перевищує 30 осіб, а за третиною напрямів підготовки коливалася від 1 до 15 осіб. Поширення дрібносерійної підготовки фахівців пояснюється диверсифікацією підготовки фахівців і зменшенням чисельності випускників загальноосвітніх шкіл, що зумовлено негативними демографічними процесами. Дрібносерійна підготовка фахівців призводить до збільшення витрат підготовки фахівців, що в умовах дефіциту бюджетних коштів створює додаткові проблеми. Це вимагає від вищих навчальних закладів розробки та впровадження спеціальних заходів, спямованих на економію витрат на організацію навчального процесу.Документ Система регулювання трудовоїдіяльності науково-педагогічнихпрацівників вищих навчальних закладів України в умовахобмеженого фінансування(2017) Новіков, В. М.; Ломоносов, А.В.; Ломоносова, О. Е.Необхідність створення системи регулювання навантаження викладачами у вищих навчальних закладах України, що особливо актуально в умовах обмеженого фінансування показана вища освіта. Структура системи та характеристика її основної компоненти. Цієї системи достатньо для створення потужної інформаційної бази для підготовки та прийняття управлінських рішень щодо планування та організації навчального процесу, а також для аналізу та оцінки впливу управлінських рішень на величину витрат на оплату праці академічного персоналу та витрати університету в цілому.Документ Методичні вказівки до самостійної та індивідуальної роботи з дисципліни "Управління витратами"(2017) Пулянович Олена ВасилівнаНаведено загальні відомості про дисципліну, зміст лекційних занять, перелік контрольних питань, перелік завдань для самостійної та індивідуальної роботи студентів, поточний і підсумковий модульний контроль успішності, а також список рекомендованої літератури. Призначено для студентів четвертого курсу денної та заочної форм навчання, що навчаються за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавр галузі знань 05 "Соціальні та поведінкові науки" спеціальності 051 "Економіка".Документ Методичні вказівки до самостійної та індивідуальної роботи з вивчення дисципліни "1С: Бухгалтерія"(2017) Година Олена ВолодимирівнаНаведено лабораторні роботи, контрольні питання, теми рефератів і тестові завдання. Завдання передбачені для типової конфігурації 1С: Бухгалтерія, яка входить до системи "1С: Підприємство версії 7.7". Призначено для студентів економічних спеціальностей денної та заочної форм навчання вищих навчальних закладів, викладачів, аспірантів та усіх, хто бажає опанувати практичну базу "1С: Бухгалтерія 7.7".Документ Заклади вищої освіти України перед новими викликами та загрозами(2018) Парсяк, В. Н.; Жукова, О. Ю.; Ломоносова, О. Е.; Parsyak, V.; Zhukova, O.; Lomonosovа, O.Розглянуто умови, у яких відбувається діяльність закладів вищої освіти в Україні та які спонукають їх до використання актуальних методів управління не лише навчальним процесом, але й маркетингом освітніх послуг. Викладено ставлення авторів до окремих положень Закону «Про вищу освіту» та недосконалостей систем менеджменту ЗВО, що негативно позначаються на їх конкурентній спроможності.Документ Особливост аналізу регіонального ринку освітніх послуг вищої школи України та його основні напрями(2018) Ломоносова, О. Е.; Lomonosova, O.Стаття присвячена визначенню основних напрямів, за якими має здійснюватися аналіз регіональних ринків освітніх послуг, що надаються закладами вищої освіти. До цих напрямів автором віднесені: аналіз операторів ринку освітніх послуг регіональної вищої освіти (конкурентів); аналіз фактичної місткості ринку; аналіз потенційної місткості ринку; аналіз основних сегментів ринку освітніх послуг вищої освіти; аналіз сегменту ринку, представленому випускниками коледжів, технікумів та училищ, які не мають вищої освіти; аналіз ринку за пропонованими закладами вищої освіти спеціальностями й освітніми програмами. Визначені основні спільні риси, що мають регіональні ринки освітніх послуг вищої освіти України, які формувалися в однакових інституційних та соціально-економічних умовах. Встановлені чинники, що зумовлюють відмінності розглядуваних регіональних ринків, які повинні враховуватися при аналізі та трактуванні його результатів. Показано, що при аналізі слід враховувати наявність двох великих секторів розглядуваного ринку. Один з них, репрезентований безпосередньо ринком платних послуг системи вищої освіти, відображає ринкові відносини між продавцями та споживачами освітніх послуг при регулюванні цих відносин державою. Другий є квазіринком, що представлений відносинами надання освітніх послуг за рахунок державного або місцевих бюджетів. Для населення ці послуги є безкоштовними. Обидва сектори тісно пов’язані і впливають один на одного.Документ Планування роботи науково-педагогічних працівників в контексті виконання нормативних вимог до рівня їх наукової та професійної активності(2018) Ломоносова, О. Е.; Lomonosova, O. E.Мета. Розробка пропозицій щодо удосконалення планування діяльності науково-педагогічних працівників з метою безперервного забезпечення ними нормативних вимог до рівня наукової та професійної активності. Методика дослідження. Планування діяльності науково-педагогічних працівників запропоновано здійснювати на основі метода ковзного планування у формі планів-графіків. Застосування цього методу дає змогу реалізувати найважливіші принципи планування – безперервності та гнучкості і забезпечити постійний контроль за виконанням запланованих заходів. Результати дослідження. Визначено, що для підтримання нормативного рівня наукової та професійної активності науково-педагогічних працівників, доцільно формувати плани-графіки заходів, реалізація яких забезпечує безперервне виконання вимог, спрямованих на досягнення необхідної кількості видів та результатів діяльності, які передбачені ліцензійними умовами провадження освітньої діяльності у сфері вищої освіти. Розроблена форма плану-графіка, як основного документу, в якому безпосередньо виконується планування заходів і здійснюється контроль за їх виконанням. В ньому також наочно відображається, за рахунок яких саме результатів і видів діяльності забезпечуватиметься підтвердження науково-педагогічними працівниками нормативних вимог до рівня їх наукової та професійної активності у планованому та декількох наступних роках. Наукова новизна результатів дослідження. Вперше поставлено і вирішено завдання розробки інструментарію для планування діяльності науково-педагогічних працівників з урахуванням необхідності підтримання їх нормативного рівня наукової та професійної активності. Практична значущість результатів дослідження. Розроблений метод планування діяльності науково-педагогічних працівників на основі планів-графіків без доопрацювання може бути застосований у будь-якому закладі вищої освіти України.Документ Реформа системи охорони здоров'я в Україні(2018) Лейбенко, В. Т.; Трубач, О. Г.; Ломоносов, А. В.; Ломоносов А. В.Документ Сутність та роль малих підприємств в сучасних умовах господарювання(2018) Баширова, Х. Б.; Білюк, Г. А.; Смоляна, О. А.; Ломоносов, А. В.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни "Економіка торговельного підприємства"(2018) Пулянович Олена Василівна; Парсяк Катерина ВолодимирівнаНаведено загальні відомості про дисципліну, зміст лекційних занять, перелік контрольних питань, перелік завдань для самостійної роботи студентів, поточний та підсумковий модульний контроль успішності, а також список рекомендованої літератури. Призначено для студентів денної та заочної форм навчання третього курсу, що навчаються за першим (бакалаврським) рівнем вищої освіти галузі знань 07 – "Управління та адміністрування", спеціальність 076 – "Підприємництво, торгівля та біржова діяльність", освітньо-професійна програма "Бізнес і приватне підприємництво".Документ Дивергенція норм часу як наслідок адаптації ЗВО України до нових соціально-економічних та інституційних умов функціонування(2019) Ломоносова, Оксана; Ломоносов, Анатолій; Lomonosova, Oksana; Lomonosov, Anatoliy; Ломоносова, Оксана; Ломоносов, АнатолийЗаконом України «Про вищу освіту», прийнятим у 2014році, було встановлено, що заклади вищої освіти (ЗВО), яким надано статус національних, мають право самостійно визначати норми часу навчальної та інших видівроботи педагогічних і науково-педагогічних працівників. Доцього для ЗВО було обов’язковим використання норм часу для пла-нування та обліку навчальної роботи, що затвердженінаказом Міністерства освіти і науки України 21.08.2002 р. № 450. Після отримання дозволу на самостійне формування норм, багато які ЗВО з різних причин, передусім, у зв’язку з фінансовими труднощами, стали вносити зміни до нормчасу, офіційно затверджених Міністерством освіти інауки України. Внаслідок цього у них стали з’являтися свої власні видозмінені похідні системи норм часу. Таким чином, крім офіційно затверджених норм часу, у вищій освіті виникла ціла сукупність систем норм часу на виконання навчальної роботи, які мають загальне походження, загальну «материнську» систему норм часу. У своєму розвитку вони дедалі більше віддаляються від «материнської» системи й одна від одної, що дає змогу говорити про їх дивергенцію. Метою цієї статті є дослідження процесів дивергенції нормчасу на виконання навчальної роботи та визначення її основних напрямів. Дивергенція норм часу є адаптивним процесом, який полягає у пристосуванні систем норм часу ЗВО до нових умов функціонування. Як необхідні передумови для дивергенція норм часу у вищій освіті України виступають законода-вчі зміни, які дозволяють ЗВО в межах університетської автономії самим встановлювати норми часу на виконання навчальної роботи науково-педагогічними працівниками; різні умови функціонування ЗВО; їх відносна відособленість. Основними чинниками дивергенції виступають хронічненедофінансування вищої освіти, необхідність суттєвого під-вищення якості підготовки фахівців, суттєве скорочення випускників середніх шкіл внаслідок демографічної кризи в Україні. У процесі дослідження виявлено п’ять основних напрямів дивергенції, які об’єднують відповідніпервинні зміни систем норм часу. Трансформація норм часу дає змогуЗВО адаптуватися до змін зовнішнього середовища та особли-востей елементів внутрішнього середовища (організація навчального та наукового процесів, персонал, організація уп-равління, маркетинг тощо). Подальші дослідження дивергенції норм часу на виконання навчальної роботи мають по-лягати у визначенні ступеня змін норм протягом певного часу в окремих ЗВО або їх групах, а також у встановленні рівнів дивергенції в різних системах норм часу.Документ Вимоги цифрової економіки до компетентностей фахівців підприємства: проблеми відповідності та шляхи їх розв‘язання(2019) Коваленко, М. А.; Ломоносова, О. Е.Сучасна економіка характеризується низкою процесів, перебіг яких вимагає уваги працівників освітньої сфери. Для своєчасної підготовки фахівців, які володітимуть специфікою економічних процесів і методами управління ними, необхідно враховувати характерні особливості майбутньої економіки, в умовах якої будуть працювати завтрашні випускники закладів вищої освіти (ЗВО). До найбільш прикметних з них дослідники-футурологи відносять: інформатизацію суспільства; формування економіки знань; зростання ролі людського чинника, інтелектуального потенціалу працівників.Документ Детермінанти інвестиційної діяльності банківських установ(2019) Бойчевська, Н. С.; Коваленко, М. А.Документ Організація моніторингу та прогнозування розвитку регіональних систем вищої освіти(2019) Ломоносова, Оксана; Lomonosova, Oksana; Ломоносова, ОксанаУ статті обґрунтована необхідність забезпечення основних стейкхолдерів вищої освіти об’єктивною інфор-мацією про стан і розвиток регіональної вищої школи, що має важливе значення для підвищення обґрунтування управлінських рішень, які приймаються. Це вимагає організації безперервного моніторингу та прогнозування змін регіональних ринків освітніх послуг вищої освіти. Комплекс досліджень повинний включати аналіз, оцінкута про-гнозування процесів, що відбуваються у вищій освітірегіону, а також на ринку праці. Показано, що організація діє-вого моніторингу можлива лише за умов тісної взаємодії регіональних закладів вищої освіти, органів державної влади й місцевого самоврядування. Роль останніх полягає у визначенні напрямів розвитку регіонального ринку праці та прогнозуванні змін на ньому. На прикладі Херсонської області показано, що можливою організаційною формою, яка дає змогу виконувати необхідні дослідження, може бути науково-дослідний центр моніторингу, що створю-ється при органах державної влади.Документ Людський капітал – базове джерело ресурсів розвитку підприємства(2019) Коваленко, М. А.; Кравченко, А. С.Документ Шляхи забезпечення відповідності компетентностей фахівців вимогам сучасної економіки(2019) Ющенко, Т. Ю.; Коваленко, М. А.; Ломоносова, О. Е.Документ Методичні вказівки до самостійної та індивідуальної роботи студентів з дисципліни "Основи підприємництва"(2019) Дюндін, В. Д.; Дюндіна, Н. Л.; Ломоносов, А. В.Наведено перелік тем лекційного матеріалу, тем і питань практичних занять, інші матеріали щодо підготовки до підсумкового модульного контролю та іспиту з дисципліни, систему контролю успішності, а також список рекомендованої літератури. Призначено для студентів першого курсу денної форми навчання, що навчаються за напрямами підготовки 030504 "Економіка підприємства", 051 "Економіка", галузь знань 05 "Соціальні та поведінкові науки".