Кафедра економіки
Постійне посилання на фонд
Переглянути
Перегляд Кафедра економіки за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 106
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
Документ Classification of methods for analysis and evaluation of innovative activities(2021) Nadtochiy IrynaДокумент Expansion of tourist activity of the azov-black sea region of Ukraine with the use of robotic and telecommunication technologists(2021) Nadtochiy I. I.; Nadtochiy V. A.Документ International code for the security of shipsand port facilities on measures to ensure the security of port facilities(2021) Nadtochiy, Iryna; Dubinskiy OlegДокумент Research of the processes of reducing the number of students of one speciality at the higher technical institutions in Ukraine(2016) Lomonosova, O.; Lomonosov, A.; Boiko, L.; Ломоносова, О. Е.; Ломоносов, А. В.; Бойко, Л. М.У статті на прикладі 17 технічних вищих навчальних закладів здійснений аналіз зміни кількості напрямів підготовки, за якими на І курс за денною формою навчання зараховано 30 і менше студентів. Виявлено, що за період з 2005 по 2014 рік відбулося суттєве збільшення таких напрямів підготовки. В складних фінансових умовах це вимагає від вищих навчальних закладів розробки та впровадження спеціальних заходів, спрямованих на економію витрат, пов’язаних з навчальним процесом.Документ Socio-economic and institutional preconditions for the formation of the educational services market in higher education of Ukraine(2019) Lomonosov, Anatolii; Lomonosova, Oksana; Nadtochii, IrynaДокумент The amount of small-scale training at the technical universities in Ukraine(2016) Lomonosov, A. V.; Lomonosova, O. E.; Ломоносов, А. В.; Ломоносова, О. Е.У статті розглянуто процес поступового розширення дрібносерійної підготовки фахівців у вищих навчальних закладах, яка означає, що за окремими напрямами підготовки та спеціальностями навчається невелика кількість студентів, що за окремими напрямами об’єднані в одну академічну групу. Нк основі статистичного дослідження результатів прийому студентів на 1 курсдля здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня бакалавра за денною формою у 54-х державних вищих навчальних закладах України у 2014 році підтверджена гіпотеза про суттєвк поширення дрібносерійної підготовки фахівців. Результати статистичного аналізу показують, що у 2014 році в технічних вищих навчальних закладах більше, ніж двома третинами напрямів підготовки чисельності студентів не перевищує 30 осіб, а за третиною напрямів підготовки коливалася від 1 до 15 осіб. Поширення дрібносерійної підготовки фахівців пояснюється диверсифікацією підготовки фахівців і зменшенням чисельності випускників загальноосвітніх шкіл, що зумовлено негативними демографічними процесами. Дрібносерійна підготовка фахівців призводить до збільшення витрат підготовки фахівців, що в умовах дефіциту бюджетних коштів створює додаткові проблеми. Це вимагає від вищих навчальних закладів розробки та впровадження спеціальних заходів, спямованих на економію витрат на організацію навчального процесу.Документ The systematization and classification of socio-economic problems in higher education(2019) Ломоносов, Анатолій Вадимович; Ломоносова, Оксана Едуардівна; Надточій, Ірина Ігорівна; Lomonosov, Anatoly; Lomonosova, Oksana; Nadtochiі, IrynaДокумент Адаптація університетів до особливостей підготовки студентів покоління Z для прийдешньої економіки знань(2020) Ломоносова, О. Е.; Lomonosova, OksanaУ статті висвітлюється проблема адаптації закладів вищої освіти до потреб навчання сучасного цифрового покоління студентів в контексті прийдешньої економіки – економіки знань. Вказується на підвищення вимог до молодих фахівців під впливом швидкого розвитку науки і техніки, стрімких процесів інформатизації суспільства. Нове молоде покоління Z, яке виросло під час буму цифрових технологій, кардинально відрізняється від попередніх поколінь. Розглядаються особливості та характерні риси сучасного покоління студентів, наводиться узагальнений перелік особливостей сучасних студентів, які відносяться до покоління Z. Перед закладами вищої освіти виникає завдання пошуку нових підходів до організації навчально-виховного та наукового процесів, застосування таких методів викладання і такої моделі навчального процесу, які будуть найбільш ефективними і які сприятимуть дієвої мотивації студентів. Показано, що при навчання студентів покоління Z, неможна та й неможливо змушувати їх працювати в режимі, який суперечить їх природі. Університети мають адаптувати навчальний, виховний та науковий процеси до особливостей нового покоління, їх способів сприйняття інформації, схильностей, щоб, використовуючи їх кращі риси, готувати фахівців, які відповідають вимогам прийдешньої економіки. При визначенні шляхів мотивації покоління Z до навчання доцільно спиратися на його особливості. Врахування цих особливостей і відображення їх в таких формах навчання та виховання, які були б зрозумілі студентам і відповідали б їх особливостям, повинно становити основу мотивації для навчання, яка в подальшому має розвиватися. Це дасть змогу поступово все більше привчати молодь і до традиційних способів навчання, які не втратили своєї актуальності.Документ Адаптування чисельності науково-педагогічних працівників закладами вищої освіти України до змін зовнішнього середовища(2020) Ломоносова, О. Е.; Lomonosova, OksanaУ статті розглядається динаміка чисельності науково-педагогічного персоналу вищої школи України, визнача-ються тенденцій її змін та чинники, які зумовили ці зміни, в контексті адаптації ЗВО до трансформації зовнішнього середовища. При аналізі та оцінці стану, руху й ефективності використання науково-педагогічного персоналу необ-хідно не тільки розглядати відповідні показники по Україні в цілому, за окремими регіонами або ЗВО. Більш важ-ливим є проведення ретельного дослідження факторів, що призвели до виявлених змін, і вияснення, наскільки зміни чисельності викладацького складу зумовлені дією факторів зовнішнього середовища, і наскільки ці зміни ініційовані самими ЗВО безвідносно до зовнішнього впливу. Змінення чисельності науково-педагогічних працівників відображає її адаптування до нових умов внаслідок реакції на зміни з боку ЗВО. Останні змушені здійснювати певні дії, змінюючи кількість і структуру персоналу, організацію навчального, виховного та наукових процесів тощо відповідно до впливу факторів зовнішнього середовища. До основних зовнішніх факторів, що спричиняли розглянуті вище зміни кількості науково-педагогічних працівників ЗВО України, відносяться: демографічний, дія якого полягала у збільшенні протягом певного періоду часу випускників шкіл ІІІ ступеня, потім – у їх скороченні; економічний та політичний, які проявилися і продовжують проявлятися у недофінансування вищої освіти. Крім того, був сформований ринок освітніх послуг, що надаються системою вищої освіти України, та з’явилася розгалужена мережа ЗВО недержавної форми власності; інституціональні фактори, пов’язані з введенням в дію нормативно-правових документів, що регламентують діяль-ність ЗВО. Це обмеження максимального річного обсягу навчального навантаження науково-педагогічних працівників, введення нових нормативів чисельності студентів на одну штатну посаду науково-педагогічного працівника тощо.Документ Аналіз показників ефективності управління рибопромисловою галуззю(2023) Маркова Є. Ю.; Година О. В.Документ Банківська конкуренція: теоретичний вимір(2020) Бут, С. Ю.; Коваленко, М. А.Документ Безпека життєдіяльності та основи охорони праці(2024) Руснак Алла Валентинівна; Надточій Ірина Ігорівна; Година Олексій ІвановичНаведено загальні відомості про дисципліну, тестові завдання для контролю знань здобувачів вищої освіти, а також список рекомендованої літератури. Призначено для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти денної і заочної форм навчання економічних, управлінських та технічних спеціальностей.Документ Безпека життєдіяльності та основи охорони праці : метод. вказівки для виконання контрольної роботи(2024) Руснак Алла Валентинівна; Надточій Ірина Ігорівна; Година Олексій ІвановичНаведено загальні відомості про дисципліну, завдання та вказівки для виконання контрольної роботи, а також список рекомендованої літератури. Призначено для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти заочної форми навчання.Документ Будова і принципи функціонування інформаційної системи накопичення й обробки даних про стан міста і його зовнішнього середовища(2014) Ломоносов, Д. А.Представлено концепцію інформаційної системи накопичення й обробки даних про стан міста і його зовнішнього середовища. Розглянуто функціональну структуру і принципи роботи системи. Обґрунтовано роль розробки у процесі стратегічного управління розвитком міста.Документ Бізнес і приватне підприємництво(2024) Надточій Ірина Ігорівна; Ломоносова Оксана Едуардівна; Ломоносов Дмитро АнатолійовичУ даних методичних рекомендаціях розглядаються загальні питання організації виконання, оформлення та проведення захисту кваліфікаційних робіт. Призначені для студентів спеціальності 076 «Підприємництво та торгівля» денної та заочної форм навчання з метою раціональної та ефективної організації процесу написання і захисту кваліфікаційної роботи.Документ Вартісне нормування витрат матеріальних ресурсів підприємств як чинник підвищення ефективності їх діяльності(2020) Ревенко, Н. Г.; Ломоносова, О. Е.; Revenko, N.; Lomonosova, O.Розглянуті методичні питання нормування матеріальних ресурсів промислових матеріаломістких підприємств. Показана тенденція зростання питомої ваги вартості матеріальних ресурсів у витратах підприємств на виготовлення і реалізацію продукції і відсутність ефективних систем ресурсовикористання. Запропоновано доповнити існуючу систему нормування ресурсів вартісними нормами витрат, як їх ринкового еквіваленту. При розрахунках вартісного еквіваленту норми витрат матеріальних ресурсів передбачено врахування зміни чинників впливу на її величину, що дозволяє мінімізувати матеріаломісткість продукції в одній гривні. Вибір факторів, здійснюється за допомогою кореляційних регресивних математичних моделей. Проаналізовано поведінку показника матеріаломісткості і його чутливості до ризику, що дозволяє корегувати вартісну норму витрат при зростанні факторів впливу. Для розбудови ефективної системи ресурсозабезпечення і ресурсовикористання матеріальних ресурсів запропоновано створити спеціальний підрозділ, де зосереджити команду фахівців із різних підрозділів, які сьогодні займаються питаннями ресурсоспоживання.Документ Визначення шляхів покращення використання персоналу промислового підприємства(2020) Озимай, Ярослав; Ozymai, Yaroslav; к.е.н., доцент Ломоносова О. Е.У магістерській роботі проаналізовано особливості структури чисельності персоналу підприємства, наведено її розгорнену характеристику (за віковою структурою, за категорією персоналу, за статевою відзнакою, за освітньо-кваліфікаційним рівнем). Досліджено стан фонду оплати праці та його вплив на мотивацію робітників. Проведено динаміку використання фонду робочого часу та проаналізовано зміни продуктивності праці та трудомісткості продукції. Розроблено основні шляхи покращення використання персоналу - підвищення кваліфікації персоналу та розраховано економічну ефективність запропонованих заходів.Документ Вимоги цифрової економіки до компетентностей фахівців підприємства: проблеми відповідності та шляхи їх розв‘язання(2019) Коваленко, М. А.; Ломоносова, О. Е.Сучасна економіка характеризується низкою процесів, перебіг яких вимагає уваги працівників освітньої сфери. Для своєчасної підготовки фахівців, які володітимуть специфікою економічних процесів і методами управління ними, необхідно враховувати характерні особливості майбутньої економіки, в умовах якої будуть працювати завтрашні випускники закладів вищої освіти (ЗВО). До найбільш прикметних з них дослідники-футурологи відносять: інформатизацію суспільства; формування економіки знань; зростання ролі людського чинника, інтелектуального потенціалу працівників.Документ Вища освіта як фактор розвитку інтелектуального потенціалу суспільства(2021) Дюндін, В. Д.; Dуundin V. D.Визначено суть інтелектуального капіталу та потенціалу суспільства; проведен порівняльний аналіз релевантних індикаторів розвитку вищої освіти; відзначені чинники утворення інтелектуального капіталу на регіональному рівні; представлена порівняльна характеристика показників системи вищої освіти ряду областей України; зроблені висновки і пропозиції з подальшого розвитку системи вищої освіти.Документ Вступ до спеціальності(2024) Крамаренко Ірина Сергіївна; Надточій Ірина Ігорівна; Маркова Євгенія ЮхимівнаНаведено загальні відомості про дисципліну, методичні вказівки щодо організації самостійної роботи при вивченні курсу, завдання до самостійної роботи, а також список рекомендованої літератури. Призначено для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти денної та заочної форм навчання.